Post semula kandungan
Instagram ke Facebook
Kajian yang dijalankan oleh Buzzsumo ke atas 1 bilion post
Facebook yang disiarkan oleh 3 juta pages perniagaan menunjukkan imej yang di post
ke Facebook melalui Instagram menerima lebih banyak engagement berbanding imej
yang disiarkan secara terus menggunakan Facebook.
Manfaatkan hastag
Hashtag telah menjadi standard baru untuk menghimpunkan
kandungan di dalam media sosial. Hashtag boleh digunakan oleh pengguna
Instagram untuk mencari sesuatu kandungan dan akaun untuk diikuti. Kajian yang
dijalankan oleh Track Maven mendapati bahawa post yang mempunyai lebih dari 11
hashtag cenderung untuk mendapat lebih banyak engagement.
Gunakan imej dengan wajah
manusia untuk meningkatkan engagement
Kajian yang dibuat
oleh Georgia Tech yang dijalankan ke atas 1.1 juta gambar di akaun Instagram
secara rawak mendapati bahawa imej dengan wajah manusia mendapat:
38% lebih Like.
32% lebih komen.
Bereksperimen dengan Instagram Ads
Hasil dari kajian yang
dijalankan oleh Nielsen, iklan penjenamaan yang disiarkan menggunakan Instagram
Ads menghasilkan hasil 2.8 kali lebih tinggi daripada kaedah pengiklanan atas
talian lain yang biasa digunakan oleh Nielsen.
Instagram membenarkan pelbagai
format iklan digunakan dari gambar dan video kepada iklan berbentuk carousel
yang membenarkan lebih banyak cerita berkaitan jenama disiarkan dan menyediakan
pautan untuk memberi lebih banyak maklumat kepada pelawat.
Instagram di dalam Blog
mereka menyatakan, Orang datang ke Instagram untuk mendapatkan maklumat mengenai
minat mereka daripada melancong dan fesyen kepada kereta dan hiburan. Mereka
suka melihat iklan yang ada kaitan dengan minat mereka. Pengiklan juga mahu
memastikan bahawa iklan mereka dilihat oleh seseorang bukan kerana umur, lokasi
dan jantina tetapi kerana orang, tempat dan perkara yang mereka sukai. Instagam
membenarkan iklan disiarkan mengikut demografi dan minat.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan