Facebook story ialah kemas kini daripada rakan mengenai engagement
dengan sesebuah pages, orang, acara dan sebagainya dan ia terpapar di news
feed.
Engagement yang mencipta story ialah Like pada sesebuah page, engagement
pada post, posts pada Page, menghadiri acara, tagging atau menyebut sesebuah
page, chcek in lokasi dan lain – lain interaksi.
Menyusun story mengikut post yang terpapar pada wall pengguna dan
engagement pada page oleh memberi maklumat mengenai tindakan pengguna yang
meningkatkan kesedaran mengenai pages anda.
Story berkaitan post jenama anda akan menimbulkan kesedaran mengenai
Facebook Pages anda. Lebih ramai orang yang bertindak balas kepada kandungan
page, akan menyebabkan lebih ramai rakan
mereka melihat story berkaitan page anda. Apabila seseorang bertindak balas
terhadap pos pada page anda, penerangan berkaitan tindakan mereka akan terpapar
di news feed rakan mereka. Sebagai contoh “Ali suka page Coach VB 437” atau “Siti
memberi komen pada Page Caoch VB 437”.
Rujukan: The Complete Guide to Facebook Analytics
Tiada ulasan:
Catat Ulasan