Jumlah Paparan Halaman

Facebook like

Jom Like dan Share Fb Coach VB437

Powered By Blogger

Dr Auto ILPKL

Dr Auto ILPKL
Pulzar Oil at Dr Auto ILPKL

O2O Member

020 Member

Jom Jadi Usahawan! (KLIK LOGO)

Jom Jadi Usahawan! (KLIK LOGO)
CNI Business Owner (Klik Logo)

BLOG PERNIAGAAN: FOKUS PADA KANDUNGAN


Berikut adalah beberapa soalan yang perlu dijawab sebelum menetapkan strategi pemilihan kandungan blog:

Berapa kerap saya perlu menghantar post?
Kekerapan penghantaran post adalah bergantung kepada keperluan perniagaan dan bagaimana post yang dihantar dapat menarik minat pelawat. Secara asas boleh dikatakan lebih banyak post yang bermaklumat, lebih tinggi trafik akan terbentuk.
Untuk membuat post memerlukan masa, anda perlu menentukan jumlah jam yang mampu diperuntukkan untuk mengemas kini dan menyelenggara blog anda. Sebagai permulaan membuat satu post sehari atau beberapa post seminggu adalah memadai.


Apa kandungan post yang hendak dikongsi?
Kandungan post di dalam blog adalah versatil. Anda boleh memilih untuk membuat info grafik, cara untuk melakukan sesuatu perkara, berkongsi berita, berkongsi slide, video dan sebagainya. Tentukan format yang ingin digunakan dan berapa banyak sumber yang boleh digunakan. Dari masa ke semasa kaji semula strategi yang digunakan, lebih banyak format yang anda cuba di peringkat awal, lebih banyak data yang boleh anda kumpul dan analisis.



Rancang strategi anda:
  • Berapa banyak trafik yang anda mahukan dalam masa seminggu, sebulan, enam bulan?
  • Bagaimana anda hendak mengira bilangan pelawat?
  • Bagaimana untuk mencapai bilangan pelawat yang disasarkan?
  • Strategi awal adalah penting sebagai panduan untuk memastikan  anda sentiasa berada di atas landasan yang tepat. Strategi boleh diubah mengikut keadaan semasa.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Well3 Tongkat Ali Capsule

Well3 Tongkat Ali Capsule RM 104.00 Kapsul Tongkat Ali diperbuat daripada akar Tongkat Ali yang berkualiti tinggi, diperolehi darip...