Jumlah Paparan Halaman

Facebook like

Jom Like dan Share Fb Coach VB437

Powered By Blogger

Dr Auto ILPKL

Dr Auto ILPKL
Pulzar Oil at Dr Auto ILPKL

O2O Member

020 Member

Jom Jadi Usahawan! (KLIK LOGO)

Jom Jadi Usahawan! (KLIK LOGO)
CNI Business Owner (Klik Logo)

BLOG PERNIAGAAN: REKABENTUK BLOG

Susun atur Blog yang baik bukan sahaja penting untuk menghasilkan sebuah Blog yang cantik dan menarik, lebih penting dari itu Blog boleh dijadikan alat untuk mencari bakal pembeli dan menukarkan mereka kepada pelanggan yang setia.

Berikut adalah beberapa panduan untuk menghasilkan sebuah Blog perniagaan yang baik:

Laman utama Blog
Laman utama Blog perlu mengandungi maklumat asas yang perlu diketahui oleh pelawat serta pautan ke post yang terkini. Fungsi carian dan link kepada arkib post terdahulu perlu dipaparkan untuk membolehkan pelawat mengakses kedua – dua post terkini dan lama.


Skema warna
Pilih satu skema warna dan kekalkan warna tersebut untuk keseluruhan Blog. Gabungkan warna tema jenama dan warna lain yang bersesuaian sebagai warna latar Blog.

 Jenama
Pasikan reka bentuk Blog anda konsisten dengan laman web jenama anda yang lain. Jadikan Blog anda berbeza dengan Blog yang lain.

Templat post
Setiap post perlu mempunyai susuan yang sama, cara termudah ialah bina templat pembinaan post.

Calls-to-Action (CTA)
Blog ialah sebuah alat yang penting untuk mempengaruhi prospek membuat pembelian, kandungan Blog yang baik akan membantu pelawat untuk membuat keputusan sebelum membuat pembelian. Letakkan pautan ke laman ecommerce atau pautan untuk membuat tempahan di akhir post anda. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Well3 Tongkat Ali Capsule

Well3 Tongkat Ali Capsule RM 104.00 Kapsul Tongkat Ali diperbuat daripada akar Tongkat Ali yang berkualiti tinggi, diperolehi darip...